Mulți profesori din Olt au decis să continue să predea, asigurând, astfel, funcționarea normală a școlilor care se confruntă cu lipsa de personal didactic calificat pentru anumite materii. Acesta este un exemplu de implicare și dedicare față de elevi și de societate, care trebuie să fie recunoscut și valorizat.
În ultimii ani, sistemul de învățământ din România se confruntă cu o criză acută de personal, cauzată de plecarea multor profesori în străinătate, de pensionarea anticipată a unora dintre ei sau de lipsa candidaților la concursurile de titularizare. Astfel, multe școli rămân fără profesori pentru materii importante, cum ar fi matematica, fizica, chimia, informatica sau limba engleză.
În județul Olt, situația este similară cu cea din restul țării. Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Olt, la începutul acestui an școlar, existau 1.200 de posturi vacante sau rezervate în învățământul preuniversitar din județ. Dintre acestea, doar 400 au fost ocupate prin concursul de titularizare din vară, iar restul au fost repartizate prin detașare la cerere sau prin prelungirea contractelor pe perioadă determinată.
Însă, chiar și așa, nu toate posturile au fost acoperite. Unele școli au rămas fără profesori pentru anumite discipline sau au avut nevoie de suplinitori necalificați. Pentru a evita aceste situații, zeci de profesori din Olt au acceptat să rămână în continuare la catedră, chiar dacă îndeplineau condițiile de pensionare sau aveau alte oferte de muncă mai avantajoase.
Acești profesori sunt un exemplu demn de urmat pentru toți cei care lucrează în domeniul educației. Ei demonstrează că se poate face performanță și calitate în învățământ, chiar și în condiții dificile. Ei arată că se poate păstra pasiunea și entuziasmul pentru meseria de dascăl, chiar și după zeci de ani de activitate. Și, mai ales, ei dovedesc că se poate face un bine pentru societate, chiar și atunci când nu se primește nimic în schimb.
Pentru toate aceste motive, zeci de profesori din Olt merită respectul și admirația noastră. Ei sunt eroii nevăzuți ai învățământului românesc, care salvează școlile de la colaps și care asigură continuitatea și calitatea educației. Ei sunt cei care ne dau speranță că se poate face o schimbare în bine în sistemul de învățământ și că se poate forma o generație de elevi pregătiți și responsabili.